Blog Master Leren en Innoveren, Fontys Eindhoven

"Don't compare your progress with that of others. We all need our own time to travel our own distance" - Oprah-

zondag 1 maart 2015

Inzet Peerfeedbackkaart 1

Hi Mieke,

Zou jij voor 1 XP mijn toekomstscenario's ook van feedback willen voorzien?
*appriciated*

Judith


2 opmerkingen:

  1. Hallo Judith,
    Allereerst vind ik de visualisatie van de kwadranten en de benamingen erg aansprekend! Eenvoudig en daardoor krachtig. Heel tof hoe jij je inspiratiebronnen met elkaar verbindt (zowel formele als informele bronnen). Zo ontstaan plaatjes die zowel out-of-the-box zijn als zeer waarschijnlijk dat het gaat gebeuren. Ik kan echt genieten van de leuke, imaginaire dingen die jij bedacht hebt in je scenario's. Het is duidelijk dat je veel gelezen hebt en dat je een mooie helikopterview hebt over deze bronnen, zodat je het mooi met elkaar kunt vervlechten. Zoals je zelf al schreef zijn onze assen verschillend, maar zijn er overeenkomstige dingen in onze scenario's (wellicht door Twitter: ons beider bron van inspiratie).

    Petje af voor deze prestatie!

    Een kleine opmerking over scenario 1: unschooling heet in het boek "Leren Innoveren" van Verbiest deschooling. Dit lijkt de officiële term te zijn voor wat jij bedoelt.

    Je opmerking over de 8 uur die het zou kosten is terecht. Dit is bij lange na niet genoeg om dit soort scenario's te schrijven. Laat staan de doorlooptijd om tot dit soort creatieve verhalen te komen (even wegleggen en weer verder gaan).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Mieke! Ik heb de term 'unschooling' door jouw feedback vervangen door 'de-schooling' met een verwijzing naar het boek van Verbiest. Helemaal vergeten om dat voor deze quest door te bladeren. Stom! Thx voor de tip! De term 'de-schooling' komt oorspronkelijk uit de toekomstscenario's van OESO ;)

      Verwijderen