De laatste jaren verzorg ik regelmatig trainingen aan docenten op het gebied van inzet van web2.0 tools. Deze zijn vrijwillig en worden ook niet getoetst.Sommige zijn in de vorm van een game (het TPACK-spel) andere in een workshopvariant (gewoon aan de slag). Zie mijn powerpointpresentaties en prezi's.
Mijn kracht zit in het enthousiasme voor het onderwerp en de interactie. De interactie probeer ik door game en stem (Shakespeak. Mentimeter) elementen in te bouwen. Tevens blog ik over een training en voeg hier wat extra (achtergrond)informatie toe zoals in de onlangs verzorgde training: Create, donate, relate, repeat.
Voor dit LA zou ik dit soort elementen ook in het formele onderwijsaanbod (bachelorstudenten) willen proberen te integreren, maar ook in een online omgeving. Hierin lijkt het me wel noodzakelijk een evenwicht in aan te brengen. Te veel gamen, stemmen, feedbacken verveelt ook lijkt me zo.
Bij het ontwerpen staat bij mij de lerende centraal: hoe wil zij leren, wat wil zij leren, wat kan & weet zij al en waar wil zij naar toe?
Tegeltjeswijsheid van Sharon & mij |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten