Blog Master Leren en Innoveren, Fontys Eindhoven

"Don't compare your progress with that of others. We all need our own time to travel our own distance" - Oprah-

donderdag 12 maart 2015

Inzet Peerfeedbackkaart 2

Hallo Jolijn!

Je weet dat Saskia mijn SWOT-analyse beoordeelt binnen de quest-opdracht. Ik wil graag een peerfeedbackkaartje inzetten voor een extra XP.

Mijn vraag is een specifieke.
Als tip zag ik op de questkaart staan om na te denken over de elementen die voor studenten het meest onderscheidend zijn. Ik denk dat ik dat te weinig heb gedaan. Wat vind jij?

Dank!
Groet,
Judith

2 opmerkingen:

  1. Hallo Judith,

    Wat een goede vraag! Ik bedenk me nu dat ik daar zelf ook helemaal niet zo naar gekeken heb.. Goed om dus nog even te doen!

    Wat leuk dat je jou SWOT gemaakt hebt via een online programma! Ik had bij jou natuurlijk ook niet anders verwacht ;)

    Het valt me op dat jij jou SWOT heel goed gericht hebt op Zuyd. Mijn SWOT heb ik helemaal niet zo goed gericht op de Leijgraaf besef ik me. Ook een goed punt om dus nog even naar te kijken!

    Oke maar concreet dus elementen die voor studenten het meest onderscheidend zijn. Dat kun je natuurlijk op meerdere manieren interpreteren. Want als ik kijk naar jou sterke punt waarin je aangeeft dat persoonlijke aandacht centraal staat bij Zuyd en dat leerlingen kunnen werken vanuit kracht en talent dan is dat heel erg onderscheidend! Een absolute meerwaarde voor een leerling lijkt me zo. Maar of dit onderscheidend is en bij andere organisaties niet gebeurd? Dat weet ik niet.. Misschien kun je daar nog iets over toevoegen, dat Zuyd ook in die vorm onderscheidend is ;)

    Zuyd onderscheid zich denk ik ook door deel uit te maken van de nieuwe ontwikkelingen. Dit is voor leerlingen een pluspunt. Het aanbieden van korte modules is ook onderscheidend en zie je niet bij alle Hogescholen terug komen lijkt me zo (of dat ook echt zo is weet ik niet, misschien ook even iets over toevoegen).

    Kortom in de beschrijving van je sterktes en kansen heb je wel degelijk zaken beschreven die onderscheidend zijn voor leerlingen. In de zwaktes en bedreigingen niet zo, maar ik weet ook niet of dat daar nou zo de bedoeling is.. Als dat wel zo is dan zou je daar nog even naar kunnen kijken.

    Judith ik hoop dat je iets kan met mijn feedback. Ik vond het zelf iig ook
    leerzaam om naar jou stuk te kijken! Succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolijn,
    Dank voor je feedback!
    Door jouw feedback zie ik waar ik zo mee worstel met deze opdracht. We hebben een toekomstscenario beschreven en moet nu op basis van die geschetste toekomst de huidige zwaktes/sterktes/kansen/bedreigingen formuleren. Daardoor krijg je nu de indruk dat het onderwijs aanbieden in korte modules al een feit is, dat is niet zo, dat zou in de toekomst zo moeten zijn. Dat betekent dat ik naar die formulering in de toelichting nog even moet kijken.
    Fijn dat het lezen van mijn SWOT ook leerzaam voor jou was. Dan ga ik nu die van jou maar eens bekijken. Daar kan ik ook vast van leren. Tot maandag!
    groet, Judith

    BeantwoordenVerwijderen