Blog Master Leren en Innoveren, Fontys Eindhoven

"Don't compare your progress with that of others. We all need our own time to travel our own distance" - Oprah-

dinsdag 21 april 2015

Quest 5: Challenge Day

Mijn bijdrage aan leerteam Up to the future

Zowel van Rick als Myriam kreeg ik feedback. Beiden noemde mijn extern gerichtheid, mijn krachtig netwerk, de scenario's koppelen aan Zuyd als krachtig. Als leerteam hadden we gekozen voor het plaatsafhankelijke scenario waar het onderwijs in 2030 plaats blijft vinden. Daar waren mijn feedbackgevers en het publiek het niet zo mee eens. Net als zij denk ik dat leren alomtegenwoordig plaatsvindt en zeker ook online en virtueel in 2030. Maar ik denk dat het onderwijs niet zo snel veranderd als wat met de techniek mogelijk is. Daarom is het gekozen scenario nog een beetje braaf en weinig out of the box. In mijn toekomstscenario's heb ik wel meer de grenzen op gezocht. In mijn SWot analyse heb ik ook aandacht geschonken aan wat dit voor docenten betekent. Als tip werd ook buiten mijn comfortzone van nieuwe media te kijken naar het scenario. Nieuwe media was één van de drijvende krachten in ons scenario vandaar dat dit ook nadrukkelijk bij mij naar voren kwam. In het scenario van het leerteam kwam dat ook naar voren als middel om samen te werken.



Mijn bijdrage aan het Challenge Team

Zowel Rick als Myriam hebben ook feedback gegeven op het challenge team en mijn rol daarin. Op het blog van het Challenge Team heb ik al gereflecteerd op onze feedback door gamemasters en leerteams: de locatie was niet uitdagend, maar het concept van carbootpresentaties wel. Hoewel de spelers liever eerder hadden geweten hadden hoe en wat, werd hierdoor ook hun creativiteit geprikkeld. Mijn rol binnen het challenge team is vooral van communicatie en verbinder geweest. Ik heb het blog regelmatig geupdate, reageerde snel op vragen. Ik was contactpersoon met de gamemasters, via mail heb ik hen van onze plannen regelmatig op de hoogte gehouden. Ik heb via Twitter aandacht geschonken aan de Challenge Day. Ik heb spelers en niet-spelers hierdoor geënthousiasmeerd. En daardoor vele eerstejaars uitgedaagd om een kijkje te komen kijken. Misschien dat dit allemaal wel binnen mijn comfortzone past, maar talenten die je hebt moet je toch goed gebruiken en inzetten :) Dat heb ik toch in vele toekomstscenario's terug gehoord.

Dank aan alle teamgenootjes! Het was super om met jullie samen te werken!
Ik vond het een top LA! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten