Blog Master Leren en Innoveren, Fontys Eindhoven

"Don't compare your progress with that of others. We all need our own time to travel our own distance" - Oprah-

donderdag 20 februari 2014

I wish

Het is bij onderwijs ontwerpen handig datgene te doen waarvan het effect bewezen is. Het blijft dat afkijken loont! Veel van elkaar leren dus. Nav de metastudie van John Hattie, gepubliceerd in zijn boek Visible Learning, zie hier bijbehorende website.

Met de Wallwisher-tool (dat nu Padlet heet) hebben we gebrainstormd over werkvormen, zie hier het resultaat van onze klas :)


Vervolgens moesten we in duo's een top 5 maken (met in onze achterhoofd de resultaten van de metastudie van Hattie). De top 5 van Ingrid en mij (in volgorde van belangrijkheid):
  1. Onderwijs met een knipoog en een lach (relatie)
  2. Samenwerken (afkijken mag) / interactie
  3. Uitdagende leerdoelen
  4. Het geven van (tussentijdse) directe feedback
  5. Zelf onderzoeken / ontdekken

Zie ook mijn 2beJAMmed blog Hattie 'm of Hattie 'nie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten