Blog Master Leren en Innoveren, Fontys Eindhoven

"Don't compare your progress with that of others. We all need our own time to travel our own distance" - Oprah-

maandag 24 februari 2014

Ideeën voor herontwerp

Tijdens deze bijeenkomst moesten we divergent denken over ons herontwerp. Dat is lastig omdat de meeste toch al in een bepaalde richting denken, dus convergent denken

Mijn herontwerp gaat richting plannen
  • open en online onderwijs
Divergente vragen van mijn peerfeedbackgroepje
  • hoe krijgen we papier over 2 jaar de organisatie uit?
  • hoe kunnen we optimaal gebruik maken van online leermiddelen?
  • hoe kunnen we lesmateriaal open delen? 
Op welke manier kunnen we docenten stimuleren open leermaterialen online (her) te gebruiken?

Mijn vraag was (natuurlijk) niet divergent genoeg.


Na wat verschillende pogingen tot divergent denken kreeg ik mijn A3 terug met allerlei aanvullingen:
docenten (zichzelf) stimuleren, studenten vragen, geld, zoekopdrachten laten zijn, motivatie, intranet blokkeren, geen papier toegestaan, het belang laten inzien, belonen, waardering door studenten, waarom?, cursus (geen teamleren), enthousiasmeren, passie, betekenis vol maken, wat is het probleem?

Na de carnavalsbreak gaan we verder met ontwerpburo's. Iedereen moest op een wallwisher zijn ideeën over herontwerp posten. Ik heb gaming, social learning, open leermaterialen, online leeromgeving, kennisdelen toegevoegd. Benieuwd met wie ik een ontwerpburo ga vormeren. 

Nu eerst vakantie om curriculum analyse deel A, B en C af te ronden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten